Balett Solo

Nu sitter jag och chillar för tillfället kollar lite på Gossip Girl innan jag ska jobba lite mer mitt balett solo. Ett av våra dansämnen i skolan heter Mask & Kostym och de är en 100 poängs kurs. Har valt att göra ett ganska kalssiskt balett solo och ska vara en prima ballerina.

Har valt en av låtarna ur Anastasia som jag tycker väldigt mycket om, har gjort ganska mycket av mitt balett solo och ska göra mina armrörelser som jag ska ha i början idag. Och då har jag gjort ca 1,45 minuter av mitt balett solo och solot ska vara ca 2 minuter bara.



Balett är något nytt för mig kan man säga, hade aldrig dansat de förut fören vi hade de första gången i ettan. Har nu dansat balett i ca två år och inne på mitt tredje år. Man börjar känna att de man förstår sig på de mer och mer, man får känslan mer in i kroppen än när man stod där i ettan och var så himla liten och rädd.

http://www.youtube.com/watch?v=XgQ5s5AHQBs

Detta är den låten jag har valt till mitt balett solo och hoppas ni tycker om den lika mycket som jag.


Nu ska jag nog kolla lite på tv och sedan göra mina armrörelser.
Ikväll börjar Ugly Betty igen och sedan efter de är de Desperate Housewife.

Hörs senare Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0