Tisdag

Idag började dagen med en lite stressig morgon, hade bråttom tyckte jag till bussen men när jag kom fram fick jag sitta och vänta som vanligt. Skoldagen började med Naturkunskap B i tre timmar, blev en Labb med Kiwi och sedan mycket teori som vanligt. Efter den lektionen var de tio minuter rast och sen en timmes religion. Vi fick gå lite tidigare från den lektionen för Jonas så vi skulle hinna äta lite innan vårat prov.

Idag hade vi första provet i Matematik B och tycker de gick hyfsat bra i alla fall, de var 9 poäng för G och max poängen var typ 17. Kändes som de gick bra och håller verkligen tummarna, får väl se hur de går i morgon

Vi läser i denna bok som heter Matematik B light och den är lite lättare och förklarar bättre än boken matematik 3000 som vi hade när vi läste matte B förut. Tycker den här boken är jättebra för personer som har svårt med matte. Finns i både A och B- kursen


Slutade 12.50 idag efter matematiken och de var grymt skönt, tog då bussen till konserthuset och hämtade cykeln som jag lämnade där igår. Sen bar de av direkt till Ica och handla lite mjölk och m.m. När jag kom hem och skulle kolla tvätt tid så hade jag tur att ingen hade bokat på hela dagen så kunde slänga i tvätt direkt. Sen blev de att ta tag i städandet och skura alla golv, känns mycket fräschare nu faktiskt. Städa + Tvätta





Ska börja laga lite mat nu de blir potatis och fiskpanetter älskar verkligen de och hoppas de blir gott. Måste snart gå ner och lägga i mer tvätt och hänga upp den blöta tvätten, så himla kul att tvätta.

Ikväll blir de Friskis med syrran, blir Jympa passet Medel med Peter kl 19.15. Men de är så himla jobbigt att man inte kan boka dom passen så man måste komma dit  typ en halv timme innan för att vara säker att få en plats. Senare ikväll kommer min underbara pojkvän hit och myser, ska bli skönt att träffas igen.

Nu ska jag gå ner till tvätten och sätta på potatisen, hörs senare

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0