Nytt år, 2010 Here We Come

Ja då var de ett nytt år med nya möjligheter, de är mycket som händer detta året. Man ska gå på balen, ta studenten, få toppen betyg, söka till Komvux och komma in på någon utbildning, Sedan ska man oxå klara av att bo kvar i stan och klara sig själv helt och hållet. Detta är ett år man ser fram emot, att äntligen ta studenten och fylla 19 år och bli ännu ett år äldre, kanske få ett extra jobb så man tjänar in lite pengar. Mitt mål detta år är också att ta KÖRKORT innan studenten, så hoppas lite på de innan jag fyller i alla fall, borde ju ha fixat de då, ska i alla fall börja plugga Teori nu, Jocke har laddat ner ett program så jag kan träna teorin på datorn nu.

Ska ju som sakt läsa vidare efter gymnasiet om jag nu kommer in som jag hoppas, ska söka en tandsökterska linje, den utbildningen finns i Eskilstuna och nu även i Lindesberg, så skulle ju vara riktigt skönt om man kom in i Lindesberg, fast dom tar bara in 20 personen och man vet ju inte ännu hur många som söker så vi får väl som sagt se hur de blir med de där. Om jag inte kommer in i år kanske de blir att läsa någon annan kort kurs så länge i örebro och sedan jobba.

Igår kom jag hem till mamma efter ha spenderat en hel vecka med Jocke i örebro och bara mysigt, varit sjuk och haft de bra i en vecka. Har hunnit med mycket vi har badat bubbel pool, shoppat lite på mellandagsrean, Jocke har köpt en 40 tums LCD-tv med full HD eller nått sånt i alla fall, sen har jag slingat håret hos hans mamma men funderar på om jag i alla fall ska boka en tid hos frisören eftersom att jag fortfarande har värsta utväxten, så ska nog lägga in en mörk färg i utväxten och sedan göra massa slingor. Får se om jag ringer dit sen eller om mamma kan skjusa dit mig någon dag, har ju tänkt att kanske åka till örebro på Tisdag eftersom Johanna ville Spinna på onsdag.

Får se om man kan få mamma att skjusa in en till örebro då, för skulle vilja ha ett nytt bord i vardagsrummet eftersom att Mats hade sönder mitt när jag flyttade och dom lova mig ett nytt och har ännu inte fått någon. Sen vill jag ha en ny dammsugare eftersom den andra är cp så jag använder ju aldrig den.

Nu ska jag ta och kolla om man kan göra bloggen lite finare om de nu är möjligt=)

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0